بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


6 بهترین و آسان دهان شویه طبیعی خانگی که باید امتحان کنید

 

شستشوی دهان با یک فنجان دهانشویه یک یا دو بار در روز نفس شما را تازه می کند و پاتوژن های مضر دهان را از بین می برد. دهانشویه‌های مایع دارای مزایای دیگری مانند معدنی‌سازی مجدد دندان، تقویت سلامت لثه‌ها، درمان آفت‌ها و غیره هستند. با این حال، الکل و محتویات شیمیایی موجود در برخی از دهانشویه های ضد باکتری، فلور طبیعی حفره دهان را در کنار باکتری ها، میکروب های موجود در دهان از بین می برد.

 

ایجاد اختلال در میکروبیوم دهان باعث ناراحتی سیستم گوارش شما نیز می شود. به طور مشابه، دهانشویه های تجاری برای دهان های حساس مناسب نیستند، بنابراین متخصصان بهداشت دهان دهانشویه های طبیعی و بدون الکل را تجویز می کنند.

 

دکتر سورش در این مقاله چند دهانشویه آسان و خانگی تهیه شده با روغن و عصاره گیاهان را فهرست کرده است. به خواندن ادامه دهید.

 

دستور العمل های دهانشویه خانگی برای حفظ سلامت مطلوب دهان

غرغره آب نمک ولرم یک درمان شناخته شده برای عوارض مختلف دهان است. بافت خشن نمک می تواند لکه های خفیف روی دندان ها را بتراشد در حالی که این ترکیب می تواند بزاق را برای ضد عفونی کردن دهان شما تحریک کند. به همین ترتیب، کالاهای موجود در آشپزخانه شما دارای فواید دارویی مختلفی به شرح زیر است:

 

زردچوبه - خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

لیمو – خاصیت ضد باکتریایی

میخک – خواص معدنی مجدد

روغن های ضروری – خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی

آب آلوئه ورا – خواص بی حس کنندگی

سرکه سیب – خنثی کننده طبیعی pH

ما این را به این دلیل می گوییم که دهانشویه های DIY که قرار است ببینیم با آن کالاهای غذایی تهیه می شوند.

 

دهانشویه آب لیمو

مواد لازم – 1 لیمو، 1 فنجان آب ولرم

 

لیمو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. آن را به آب گرم اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید.

 

حالا دهان خود را با این محلول به مدت 60 ثانیه بچرخانید و آن را تف کنید.

 

مزایا - کاهش تجمع پلاک

 

دهانشویه زردچوبه

مواد لازم – ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه، ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱/۲ قاشق چایخوری کربنات کلسیم، ۱/۲ قاشق چایخوری ال آرژنین، ۱ فنجان آب، ۴ تا ۵ حبه

 

میخک ها را چند ساعت در آب خیس کنید. میخک ها را بیرون بیاورید و بقیه مواد را به آب اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و دهان خود را با محلول غرغره کنید.

 

می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید و روز بعد از آن استفاده کنید.

 

فواید - کاهش تحریکات دهان، جلوگیری از پلاک دندان، بیماری های لثه.

 

دهان شویه جعفری و نعناع

مواد لازم – 2 قاشق چایخوری برگ جعفری ریز خرد شده، 2 قاشق چایخوری نعنا

 

مواد را حدود 2 دقیقه در میکسر آسیاب کنید. مخلوط را بیرون آورده و در پارچه تمیزی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و آن را محکم فشار دهید تا آب آن گرفته شود. دهان خود را با استفاده از مایع بچرخانید.

 

فواید - این یک راه حل طبیعی خوب برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان است.

 

دهان شویه میخک نعناعی

مواد لازم – 5 یا 6 میخک، 1 قاشق چایخوری پودر دارچین، 4 قطره اسانس نعناع فلفلی، 1 فنجان آب

 

پودر دارچین، میخک، اسانس نعناع را در آب اضافه کرده و حدود 10 دقیقه بجوشانید. حالا مایع را فیلتر کنید تا بقایای آن پاک شود و اجازه دهید خنک شود. این دهانشویه را در یک شیشه قابل استفاده مجدد بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

فواید - شستن دهان با دهانشویه میخک نعناع باکتری ها را از بین می برد و بوی بد دهان را کاهش می دهد.

 

دهان شویه آلوئه ورا

مواد لازم – 1/2 فنجان آب آلوئه ورا، 1/2 فنجان آب مقطر، 3 قطره اسانس، 1 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

 

همه مواد را در ظرف محکمی بریزید و خوب تکان دهید تا جوش شیرین به خوبی در مایعات حل شود. مخلوط را در یک شیشه قابل استفاده مجدد نگهداری کنید و یک یا دو بار در روز دهان خود را با آن بچرخانید.

 

فواید - کاهش تحریکات دهان و ایجاد تسکین، کاهش التهاب در بافت های دهان

 

دهان شویه سرکه سیب

مواد لازم – 1 فنجان آب نمک، 2 قاشق چایخوری سرکه سیب، اسانس وانیل

 

همه مواد را در ظرف محکمی بریزید و چند دقیقه خوب تکان دهید. محلول را در یک فک قابل استفاده مجدد بریزید و در یخچال نگهداری کنید. از این محلول برای شستشوی دهان بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید.

 

فواید - همانطور که قبلا ذکر شد، سرکه سیب یک خنثی کننده طبیعی pH است. غرغره کردن دهان با این دهانشویه محیط اسیدی را کاهش می دهد تا PH متعادل در دهان حفظ شود. این کار از رشد باکتری های دهان جلوگیری می کند تا بتوانید از بسیاری از عوارض دهان جلوگیری کنید.

 

خلاصه

از آنجایی که دهانشویه های مایع می توانند به مناطقی برسند که با مسواک قابل دسترسی نیستند، دندانپزشکان پیشنهاد می کنند از دهان شویه های ضد باکتری همراه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید. با این حال، اجزای شیمیایی موجود در مایع باعث برخی ناراحتی‌های دهانی می‌شوند. به همین دلیل است که دهانشویه های طبیعی توجه را به خود جلب می کنند.

 

در همین حال، دهانشویه های خانگی دارای مزایایی مانند مواد طبیعی، قابل تنظیم برای رفع نیازهای شما، ارزان تر و غیره هستند.

 

تعداد کمی از افراد تمایل به افزودن مواد فعال مانند جوش شیرین، زغال چوب فعال، پراکسید هیدروژن و غیره دارند. در پست دیگری این را توضیح خواهیم داد.

 

آیا از روش های قدیمی برای تهیه چنین دهانشویه هایی پیروی می کنید؟ اگر بله، لطفا آنها را در بخش نظرات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به اشتراک بگذارید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دهان شویه طبیعی خانگی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.